Virtu już wie, jak powinna wyglądać wzorowo zaprojektowana strona. Wykonana przez nas strona jest doskonałą wizytówką firmy, prezentuje jej działalność, daje internaucie to, czego potrzebuje, czego szuka.
KROK 1: OCZEKIWANIA
Internauci oczekują przejrzystości i intuicyjnej nawigacji. Strona musi być zaprojektowana z konkretnymi założeniami. I tak z myślą o prezentacji produktów, pokazanie ich atutów sprzedażowych oraz najwyższej jakości zrealizowaliśmy stronę Virtu.
W tym przypadku internauta otrzymuje jasny komunikat: oprócz produktu o najwyższej jakości dodatkowo otrzymuje coś bardziej cennego: czas na to, co lubi robić. Strona jest łatwa w nawigacji, intuicyjna. Dobrze zaprojektowana strona zachęca użytkownika do pozostania na niej jak najdłużej, naturalnie zachęca do poznania dodatkowych produktów oraz samej marki. To zapewnia tzw. najwyższy poziom konwersji – czyli zaprojektowanie serwisu w taki sposób by strona główna i podstrony były do siebie podobne. Tak oddana do użytku strona pozwala zbudować i podtrzymywać między marką a klientem, pozwala również do podjęcia przemyślanej decyzji zakupowej.
KROK 2: PROJEKTOWANIE
Strona główna musi być przejrzysta, w układzie standardowym. Logotyp Virtu firmy jest po lewej stronie tak, jak na wszystkich pozostałych podstronach. Menu główne towarzyszy cały czas użytkownikowi, w postaci ruchomej belki. Towarzyszy internaucie również na podstronach, dzięki temu serwis jest przyjazny i pozwala łatwo i szybko przejść do innych podstron. Zakładka „produkty”, jako najważniejsza, została umieszczona w najbardziej eksponowanym miejscu, czyli pośrodku. Intuicyjnie po prawej stronie znajduje się wyszukiwarka. Stopka musi być przejrzysta i zrozumiała, dzięki niej w łatwy sposób można przejść do konkretnej podstrony. Tak samo, jak w menu, pośrodku znajduje się sekcja produktowa z wypisanymi w kolumnie kategoriami produktów.
KROK 3: SLAJDERY
Strategiczny slajder główny bezpośrednio przekierowuje do konkretnej grupy produktów. Dobierz tak elementy graficzne i hasła, by trafiły do potencjalnego klienta, by przyciągnęły uwagę. Jest to pierwszy element, jaki zauważa internauta, warto pamiętać, by był spójny z tym, co firma ma do zaoferowania. Pamiętaj, że optymalny czas jednej informacji na sjalderze to od 3 do 5 sekund. Zachowaj rotację poziomą. Na nowej stronie Virtu dodatkowo zastosowaliśmy mały, poziomy slajder.
Oczywiście poza informacjami na temat produktów, jakie mamy do zaoferowania, warto wprowadzić dodatkowe zakładki.
KROK 4: O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ?
Ulepszaj stronę o innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich może być opcja wyszukiwania produktów. Dla przykładu na stronie Virtu po kliknięciu zakładkę̨ „produkty” przed użytkownikiem rozwija się̨ tzw. mega menu. Jest ono maksymalnie funkcjonalne i zrozumiałe. Wszystkie pozostałe elementy na stronie ulegają rozmazaniu, aby nie dekoncentrować użytkownika. Szybki filtr w wyszukiwarce na stronie internetowej dzięki niemu wyszukiwanie produktów nie stanowi większego problemu.