reklama telewizyjna

Święta w reklamie telewizyjnej

Pełne emocji, ciepłej rodzinnej atmosfery. Mówią nam, że zbliża się wyjątkowy okres, w którym musimy dać innym poczucie ciepła, wsparcie, dzielić się szczęściem. Tak, to właśnie święta w reklamie.

Coraz częściej w blokach reklamowych pojawiają się spoty dotyczące zbliżających się świąt bożego narodzenia. Nikogo to nie powinno dziwić, jednak zdecydowana większość informuje nas o zbliżających się promocjach, świątecznych upustach i rabatach. Tak, jakby większość marek zapomniała, czym tak naprawdę są te święta. Co w tym okresie jest najważniejsze. Subiektywnie wybraliśmy te spoty, w których pokazywane jest to, co stanowi podstawę świąt.

Ikea postawiła na atmosferę. W delikatny sposób pokazała jeden produkt wraz z ceną. Wspólne spędzanie czasu, przy wigilijnym stole. Głos lektora – Fisza (Bartosza Waglewskiego) – opisuje to, co oznaczają gesty przy rodzinnym stole.

 

I na tym można zakończyć przegląd polskich produkcji reklamowych, które w tym sezonie można wskazać, jako te komunikujące o naszej kulturze i przywiązaniu do świąt. 

W tym szczególnym czasie podaruj swoim bliskim ciepłą i radosną atmosferę. Razem z Virtu przygotujesz wigilijne potrawy w kilka minut, a czas wolny spędzisz z tymi, których kochasz najbardziej. Tak w ubiegłym roku wyglądał spot, który łączył w sobie tematykę świąt i komunikat o produktach (przeczytaj więcej o naszej świątecznej kampanii dla Virtu).

 

Święta Bożego Narodzenie to szczególny czas, gdy chcemy dzielić się z innymi tym co w nas najlepsze. Tymbark zachęca więc do dawania od siebie tego co sprawi radość i uszczęśliwi najbliższych! Tak już od 2015 roku pokazuje ten wyjątkowy spot.

 

Czasami brakuje słów, by wyrazić to, co najważniejsze. W takim przypadku trzeba się ich po prostu nauczyć. Allegro rokrocznie opowiada nam historie, które trafiają prosto w serce. Ten spot jest musicie koniecznie w całości zobaczyć.

 

 

Tesco również miało intencję, by zakomunikować, że zbliża się wyjątkowy okres, w którym wszyscy powinniśmy być razem. Niestety ta reklama spotkała się z ogromną falą krytyki w mediach społecznościowych. W Wielkiej Brytanii pojawiły się komentarze, że Boże Narodzenie to święta chrześcijańskie, a nie muzułmańskie. 

 

Polskie produkcje niezwykle rzadko podejmują w tym okresie temat wartości świąt bożego narodzenia. Najczęściej dominuje przekaz związany z promocjami, czy pakietami, ofertami świątecznymi.

I na sam koniec klasyk, który niech będzie swoistym podsumowaniem.